Listing 1 - 10 of 32 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Een belangrijk onderdeel van je werk is de schriftelijke communicatie. E-mails, brieven, memo?s en rapporten. Zowel binnen de overheid als het bedrijfsleven worden elke dag heel wat e-mails, brieven en beleidsnota?s geschreven. Het resultaat is echter lang niet altijd helder en duidelijk. Daarom is het van belang dat iemand goed naar de tekst kijkt voordat hij verstuurd wordt. Misschien ben jij de aangewezen persoon om de tekst zó te verbeteren, dat de lezer de tekst begrijpt.Dit boekje is bedoeld voor iedereen die in zijn of haar dagelijkse werk e-mails en brieven in zo?n vorm wil gieten dat de lezer direct begrijpt wat de schrijver bedoelt. Om dat te kunnen moet je op de hoogte zijn van de taalregels. Je moet de fouten kunnen herkennen. Wát is er fout? Vervolgens moet je weten hoe je een tekst aantrekkelijker en beter leesbaar kunt maken.https://www.vakmedianetshop.nl/management-support/boeken/aan-de-slag-met-eindredactie
schriftelijke communicatie --- Mass communications --- notuleren --- vergaderen --- management --- * 844.6 --- Nederlands --- Nederlands - taalgebruik, taalbeheersing, taalzuivering, correctie van verkeerd woordgebruik, informatie over synoniemen --- Schrijven --- Redactie --- Spelling
Choose an application
In juni 2017 actualiseerde de Vlaamse regering het Vlaamse actieplan ter preventie van gewelddadige radicalisering en polarisering. De concrete uitvoering ervan bracht heel wat in beweging. Dit boek brengt op wetenschappelijke wijze in kaart hoe het actieplan in de praktijk uitgevoerd werd, welke resultaten het boekte en hoe het in de toekomst kan evolueren. Allereerst bestuderen criminologen Wim Hardyns, Lieven Pauwels en Janne Thys van de Universiteit Gent in een transversale programmascan de centrale doelstellingen en beleidskeuzes van het plan. Vervolgens gaan de onderzoekers van het Vlaams Vredesinstituut dieper in op een aantal beleidsdomeinen; de ondersteuning van de lokale aanpak van gewelddadige radicalisering, de preventieve inspanningen in het onderwijs en de wijze waarop het jeugd(welzijns)werk bij het actieplan werd betrokken. Ten slotte helpt een omgevingsanalyse van de meest actuele uitdagingen en noden met betrekking tot verschillende vormen van gewelddadig extremisme te onderzoeken of en in welke zin het Vlaamse actieplan - in het licht van een wereld die allesbehalve stil staat - aangepast zou kunnen worden.
Criminology. Victimology --- polarisatie --- radicalisering --- ideologie --- extreem-rechts --- geweld --- jongerencriminaliteit --- jeugdwerk --- politiek geweld --- Flanders --- 844.6 Samenlevingsproblemen. --- 850 Vrede- en conflictstudies. --- 856 Conflictbenadering.
Choose an application
Het werkboek Nederlands. Mondelinge en schriftelijke taalvaardigheid biedt in een eerste deel tientallen oefeningen op grammatica, spelling en taalzuivering aan die aansluiten bij de theorie uit het handboek. Het tweede deel van het werkboek bestaat uit een uitgebreid onderdeel woordenschat. De afkortingen, termen en uitdrukkingen die aangereikt worden in de verschillende hoofdstukken, zijn handig voor toekomstige journalisten en communicatieverantwoordelijken. Maar ook voor andere studenten hoger onderwijs kan de woordenschat nuttig zijn.
808.1 --- 844.6 --- Nederlands --- Taalvaardigheid --- Auteurschap. Literaire activiteit en techniek --- Taalgebruik - Taalbeheersing - Taalzuivering --- Schrijven --- taalvaardigheid --- taalgebruik --- hoger onderwijs --- Schrijven. --- taalvaardigheid. --- taalgebruik. --- hoger onderwijs. --- Taalvaardigheid. --- Taalgebruik. --- Hoger onderwijs. --- Didactics of Dutch --- didactiek
Choose an application
Zijn zowel monitoraat als mentoraat bruikbaar in de Nederlandse standaardtaal ? Wat is tutoraat ? Hebben leerlingen en studenten een lesrooster, een lessenrooster of een uurrooster ? Kun je ook aan de middelbare school afstuderen ? Wat is het verschil tussen atelier, werkplaats, practicum en praktijklokaa ? Is het meervoud van kopie kopies of kopieën ? Moeten leerlingen prenten in hun schrift plakken of kleven ? Kunnen woorden uit de informele studententaal als gebuisd en (studenten)kot ook gewoon in de standaardtaal gebruikt worden ? Moet je een leerling of student vragen om aan het bord te komen of om voor het bord te komen ? Is er een verschil tussen corrigeren en verbeteren ? Op die en nog veel meer vragen geeft dit boek het antwoord.Taal in het onderwijs: Van academicus tot zittenblijver is een normatief naslagwerk over het Nederlands in het onderwijs. Het is bedoeld voor onderwijzend en administratief personeel (van de kleuterschool tot de universiteit), directies, schoolbesturen, coördinatoren, studiebegeleiders, surveillanten, opvoeders, lerarenopleiders, pedagogen, onderwijskundigen, ambtenaren van het Vlaams Ministerie van Onderwijs en Vorming en iedereen die beroepshalve met Nederlandstalig onderwijs in Vlaanderen te maken heeft. Het kan in het bijzonder dienstig zijn in de lerarenopleiding, zowel aan de universiteit als aan de hogescholen.Deze tweede, herziene editie bevat heldere betekenisomschrijvingen, gebruiksvoorbeelden, synoniemen, antoniemen, verwante termen, verwijzingen naar andere trefwoorden en toelichtingen. De expliciete markering met een asterisk (*) van taalelementen waarvan het gebruik in de standaardtaal afgeraden wordt, zorgt ervoor dat de gebruiker van dit woordenboek duidelijke en direct bruikbare taaladviezen krijgt.Bron : http://www.acco.be
Dutch language --- Study and teaching --- Taalvaardigheid --- Taalonderwijs. --- Taalkunde --- Standardization. --- Onderwijs. --- Nederlands. --- vakthesauri --- Teaching --- onderwijs --- Usage (linguistic) --- Linguistics --- Dictionaries --- Dutch --- Handbooks, manuals, etc. --- #PBIB:+111.12 --- 011 Verklarende woordenboeken. Algemeen --- 720 Onderwijs --- #KVHA:Taalkunde; Nederlands --- #KVHA:Taalonderwijs; Nederlands --- #KVHA:Taalzuiverheid; Nederlands --- #KVHA:Woordenschat; Nederlands --- Nederlands --- taalbeheersing --- taalgebruik --- taalzuivering --- * 844.6 --- 489.4 --- 81'27 --- 838.5 --- 844.6 --- Onderwijs --- Taalgebruik --- Woordenboeken --- taalbeleid --- woordenboeken --- Taal --- Nederlands 844.6 --- 475.2 --- taalonderwijs --- 104297.jpg --- Onderwijs ; woordenboeken --- Vakdidactiek : Nederlands : Achtergrondinformatie --- Nederlands - taalgebruik, taalbeheersing, taalzuivering, correctie van verkeerd woordgebruik, informatie over synoniemen --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Nederlands voor Anderstaligen --- Taalgebruik - Taalbeheersing - Taalzuivering * --- Taalgebruik - Taalbeheersing - Taalzuivering --- Néerlandais (langue) --- Normalisation. --- verklarend woordenboek --- Taalbeleid --- 456.1 --- Nederlandse taal --- 371.12 --- Taalbeheersing --- Nederlands als tweede taal --- Taalzuivering --- Taaladvies --- 370 --- NT2 --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Therapie --- Kleuter --- Geschiedenis --- Spraaktechnologie --- Dutch language - Study and teaching
Choose an application
.
Nederlandse taal --- Taalzuiverende woordenboeken. --- Dutch language --- woordenschat --- spelling --- Nederlands --- Nederlands. --- Taalgebruik. --- 801.3 =393 --- 803.93 (03) --- Communication (langue néerlandaise) Communicatie (Nederlandse taal) --- Dictionnaires (linguistique) Woordenboeken (taalkundige) --- Dictionnaires Woordenboeken --- Langue néerlandaise Nederlandse taal --- Vocabulaire (néerlandais) Woordenschat (Nederlands) --- taalbeheersing --- woordenboeken --- * 844.6 --- taalvaardigheid --- taalzuivering --- 81'27 --- 844.6 --- Taalgebruik --- Woordenboeken --- oefeningen --- taalgebruik --- 485.1 --- ABN --- Handboek/cursus --- Nederlands 844.6 --- Taal --- Nederlands : standaardtaal --- taalkunde --- Nederlandse taal ; taalgebruik --- 803.93 (03) Nederlands. Nederlandse taalkunde--Naslagwerken. Referentiewerken --- Nederlands. Nederlandse taalkunde--Naslagwerken. Referentiewerken --- 801.3 =393 Lexicografie. Woordenboeken--Nederlands --- Lexicografie. Woordenboeken--Nederlands --- Nederlands - taalgebruik, taalbeheersing, taalzuivering, correctie van verkeerd woordgebruik, informatie over synoniemen --- Taalgebruik - Taalbeheersing - Taalzuivering * --- Nederlandse taal- en letterkunde --- departement Lerarenopleiding 07 --- Nederlands taalgebruik --- Taalzuivering --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- NEERLANDAIS (LANGUE) --- NORMALISATION
Choose an application
Franse taal --- Nederlandse taal --- Algemene taalbeheersing. --- False friends. --- Verwarrende woorden met het Nederlands. --- Verwarrende woorden met het Frans. --- talenonderwijs --- French language --- Lexicology. Semantics --- taalgebruik --- Stilistics --- Frans --- technisch Frans --- Didactics of French --- didactiek --- idiomen --- Franse taal ; taalkunde --- Franse taal ; taalgebruik --- Frans : courante fouten --- 804.0 --- grammatica --- taalbeschouwing (ler) --- Taalbeschouwing --- 804 --- Schoolbooks - Didactic material --- 973359.jpg --- 844.6 Taalgebruik - Taalbeheersing - Taalzuivering --- 485.21 --- schoolboek (ler) --- Foutenanalyse --- 804.0-07 --- #KVHA:Taalzuivering; Frans --- woordenschat --- fran 844.6 --- 801.1 --- Frans, handboek --- 804.0-07 Frans: taalonderwijs; taalverwerving --- Frans: taalonderwijs; taalverwerving --- Frans - taalgebruik, taalbeheersing, taalzuivering, correctie van verkeerd woordgebruik, informatie over synoniemen --- spraakkunst --- taalverwerving
Choose an application
French language --- Grammar --- Study and teaching --- Foreign speakers. --- Usage --- Didactics of secundary education --- B2 (taalniveau) --- Didactics of French --- Frans --- didactiek --- fran 844.6 --- taalvaardigheid --- 81'27 --- Frans - taalgebruik, taalbeheersing, taalzuivering, correctie van verkeerd woordgebruik, informatie over synoniemen --- taalgebruik --- Contains audio-visual material --- Volwasseneneducatie --- Adolescenten --- Didactiek --- Niveau B2 --- Adolescent --- Niveau B2 (Europees referentieniveau)
Choose an application
Deal! is a comprehensive pre-work Business English course for speakers of Dutch. It includes a reference book, featuring vocabulary, skills and grammar, as well as a course book, focusing on oral and written communication. This course book includes a "business boot camp" introducing learners to what's in it for Me, My Business and My World as well as 10 free-standing chapters that look at a wide range of business-related topics from corporate culture, mergers and takeovers to marketing, globalization and innovation. It features dozens of exciting, authentic and up-to-date cases on Willy Wonka and Karl Marx, Earth Hour, big business and the Fukushima earthquake, women and Mad Men, the waterless washing machine, Ben & Jerry's and Unilever, and fake Van Goghs made in China. It draws on video materials from international media and new texts from newspapers and on-line resources.
taalgebruik --- Didactics of English --- Engels --- zakentaal --- didactiek --- English --- economie --- zakelijk Engels --- 808:658 --- Enge 844.6 --- marketing --- Het effectieve gebruik van de taal in de bedrijfskunde --- business English --- bedrijfscultuur --- globalisering --- Bedrijfscommunicatie --- Internet --- Taal --- Taalgebruik --- Communicatieve vaardigheden --- Zakelijke communicatie --- Zakelijk Engels --- Zakelijk Engels. --- PXL-Business 2015
Choose an application
Hoe zeg en schrijf je jaartallen in het Engels? Wanneer gebruik je wrong en wanneer wrongly? Is het to do an exercise of to make an exercise? Hoe geef je op een vriendelijke manier instructies? Wat is het verschil tussen it’s en its? Is het Engelse syllabus wel hetzelfde als het Nederlandse syllabus? Hoe vertaal je keuzevak naar het Engels? En inhaalles? En proefexamen? Hoe kun je je uitspraak van het Engels nog beter maken?Op deze en vele andere vragen geeft de praktische gids Hello Class! een concreet en helder antwoord. Dat antwoord is bovendien altijd gebaseerd op authentiek tekstmateriaal en op de realiteit van het gesproken Engels. Dat leidt vaak tot verrassende inzichten. Gebruikers van deze gids zullen vaak stoten op iets ‘nieuws’, op informatie die niet in de traditionele (school)grammaticaboeken te vinden is. En ze zullen ongetwijfeld aangespoord worden om te reflecteren over hun eigen classroom English.Hello Class! wil leraren Engels, CLIL-leraren en docenten uit het hoger onderwijs die hun opleidingsonderdeel in het Engels doceren helpen bij het verbeteren van hun taalgebruik in hun lessen of colleges.
Didactics of English --- didactiek --- Engels --- Engelse spraakkunst ; didactiek --- Engelse uitspraak --- 485.22 --- Engelse taal --- 844.6 --- Lesgeven --- Taalgebruik - Taalbeheersing - Taalzuivering --- Teachers --- Methodology --- Handbooks, manuals, etc. --- English language --- Study and teaching --- Activity programs --- PXL-Education 2016 --- onderwijsstrategie --- taalgebruik --- zakelijk Engels --- 371.12 --- Leraren --- CLIL --- Secundair onderwijs --- Hoger onderwijs --- Taalgebruik --- Spreken --- 802 --- Leraar --- Content and Language Integrated Learning --- Directie
Choose an application
Een empathisch, respectvol en professioneel contact realiseren met de cliënt: dat is waar elke hulpverlener in elk gesprek naar streeft. Dat is in je moedertaal al een hele opdracht. Des te moeilijker is het om als Nederlandstalige hulpverlener professionele gesprekken aan te gaan in het Frans. De basisgespreksvaardigheden die je bezit goed kunnen toepassen in het Frans, vergt oefening en ervaring.In dit boek gaan we aan de slag met concrete voorbeelden van hulpverleningsgesprekken en oefenen we op sleutelzinnen die aansluiten bij de basisgespreksvaardigheden. De geboden informatie en oefeningen zijn bijzonder concreet en hands-on. De dialogen zijn authentiek. Psychologen, pedagogen, sociaal werkers, personeelswerkers en opvoeders - zowel in hun opleiding als in het professionele werkveld - zullen in dit boek het nodige houvast vinden om op een klantgerichte manier en met meer zelfvertrouwen gesprekken in het Frans aan te gaan.De online oefeningen bij dit boek en 30 opnames van gesprekken zijn beschikbaar op het digitale leerplatform Sofia.
technisch Frans --- Frans --- Didactics of French --- didactiek --- communicatie --- zakentaal --- hulpverlening --- Franse taal ; taalgebruik --- Didactiek --- Communicatie --- Hulpverlening --- 844.6 --- taalkunde --- 81'27 --- taalvaardigheid --- gespreksvaardigheden --- 601 --- gezondheidszorg --- gespreksvoering --- 8 --- taalgebruik --- PXL-Business 2017 --- Franse taalkunde --- zorgsector --- Hulpverleners --- Dienstverlening --- Maatschappelijk werk --- Gesprekstechnieken --- Hulpverlener --- Gesprekstechniek --- empathisch Frans --- cursussen --- empathie
Listing 1 - 10 of 32 | << page >> |
Sort by
|