Listing 1 - 10 of 32 << page
of 4
>>
Sort by

Book
Aan de slag met eindredactie : zó redigeer je een tekst
Author:
ISBN: 9789462157002 Year: 2020 Publisher: Alphen aan den Rijn Vakmedianet

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een belangrijk onderdeel van je werk is de schriftelijke communicatie. E-mails, brieven, memo?s en rapporten. Zowel binnen de overheid als het bedrijfsleven worden elke dag heel wat e-mails, brieven en beleidsnota?s geschreven. Het resultaat is echter lang niet altijd helder en duidelijk. Daarom is het van belang dat iemand goed naar de tekst kijkt voordat hij verstuurd wordt. Misschien ben jij de aangewezen persoon om de tekst zó te verbeteren, dat de lezer de tekst begrijpt.Dit boekje is bedoeld voor iedereen die in zijn of haar dagelijkse werk e-mails en brieven in zo?n vorm wil gieten dat de lezer direct begrijpt wat de schrijver bedoelt. Om dat te kunnen moet je op de hoogte zijn van de taalregels. Je moet de fouten kunnen herkennen. Wát is er fout? Vervolgens moet je weten hoe je een tekst aantrekkelijker en beter leesbaar kunt maken.https://www.vakmedianetshop.nl/management-support/boeken/aan-de-slag-met-eindredactie


Multi
Gewelddadige radicalisering & polarisering : Beleid & preventie in Vlaanderen: Evaluatie en uitdagingen.
Authors: --- ---
ISBN: 9789464074017 Year: 2020 Publisher: Brussel : Vlaams Vredesinstituut,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In juni 2017 actualiseerde de Vlaamse regering het Vlaamse actieplan ter preventie van gewelddadige radicalisering en polarisering. De concrete uitvoering ervan bracht heel wat in beweging. Dit boek brengt op wetenschappelijke wijze in kaart hoe het actieplan in de praktijk uitgevoerd werd, welke resultaten het boekte en hoe het in de toekomst kan evolueren. Allereerst bestuderen criminologen Wim Hardyns, Lieven Pauwels en Janne Thys van de Universiteit Gent in een transversale programmascan de centrale doelstellingen en beleidskeuzes van het plan. Vervolgens gaan de onderzoekers van het Vlaams Vredesinstituut dieper in op een aantal beleidsdomeinen; de ondersteuning van de lokale aanpak van gewelddadige radicalisering, de preventieve inspanningen in het onderwijs en de wijze waarop het jeugd(welzijns)werk bij het actieplan werd betrokken. Ten slotte helpt een omgevingsanalyse van de meest actuele uitdagingen en noden met betrekking tot verschillende vormen van gewelddadig extremisme te onderzoeken of en in welke zin het Vlaamse actieplan - in het licht van een wereld die allesbehalve stil staat - aangepast zou kunnen worden.


Book
Nederlands : mondelinge en schriftelijke taalvaardigheid.
Authors: ---
ISBN: 9789038221588 9789038221571 Year: 2013 Publisher: Gent Academia press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het werkboek Nederlands. Mondelinge en schriftelijke taalvaardigheid biedt in een eerste deel tientallen oefeningen op grammatica, spelling en taalzuivering aan die aansluiten bij de theorie uit het handboek. Het tweede deel van het werkboek bestaat uit een uitgebreid onderdeel woordenschat. De afkortingen, termen en uitdrukkingen die aangereikt worden in de verschillende hoofdstukken, zijn handig voor toekomstige journalisten en communicatieverantwoordelijken. Maar ook voor andere studenten hoger onderwijs kan de woordenschat nuttig zijn.


Book
Taal in het onderwijs : van academicus tot zittenblijver
Author:
ISBN: 9789463442251 9033480387 9789033480386 9463442251 Year: 2017 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Zijn zowel monitoraat als mentoraat bruikbaar in de Nederlandse standaardtaal ? Wat is tutoraat ? Hebben leerlingen en studenten een lesrooster, een lessenrooster of een uurrooster ? Kun je ook aan de middelbare school afstuderen ? Wat is het verschil tussen atelier, werkplaats, practicum en praktijklokaa ? Is het meervoud van kopie kopies of kopieën ? Moeten leerlingen prenten in hun schrift plakken of kleven ? Kunnen woorden uit de informele studententaal als gebuisd en (studenten)kot ook gewoon in de standaardtaal gebruikt worden ? Moet je een leerling of student vragen om aan het bord te komen of om voor het bord te komen ? Is er een verschil tussen corrigeren en verbeteren ? Op die en nog veel meer vragen geeft dit boek het antwoord.Taal in het onderwijs: Van academicus tot zittenblijver is een normatief naslagwerk over het Nederlands in het onderwijs. Het is bedoeld voor onderwijzend en administratief personeel (van de kleuterschool tot de universiteit), directies, schoolbesturen, coördinatoren, studiebegeleiders, surveillanten, opvoeders, lerarenopleiders, pedagogen, onderwijskundigen, ambtenaren van het Vlaams Ministerie van Onderwijs en Vorming en iedereen die beroepshalve met Nederlandstalig onderwijs in Vlaanderen te maken heeft. Het kan in het bijzonder dienstig zijn in de lerarenopleiding, zowel aan de universiteit als aan de hogescholen.Deze tweede, herziene editie bevat heldere betekenisomschrijvingen, gebruiksvoorbeelden, synoniemen, antoniemen, verwante termen, verwijzingen naar andere trefwoorden en toelichtingen. De expliciete markering met een asterisk (*) van taalelementen waarvan het gebruik in de standaardtaal afgeraden wordt, zorgt ervoor dat de gebruiker van dit woordenboek duidelijke en direct bruikbare taaladviezen krijgt.Bron : http://www.acco.be

Keywords

Dutch language --- Study and teaching --- Taalvaardigheid --- Taalonderwijs. --- Taalkunde --- Standardization. --- Onderwijs. --- Nederlands. --- vakthesauri --- Teaching --- onderwijs --- Usage (linguistic) --- Linguistics --- Dictionaries --- Dutch --- Handbooks, manuals, etc. --- #PBIB:+111.12 --- 011 Verklarende woordenboeken. Algemeen --- 720 Onderwijs --- #KVHA:Taalkunde; Nederlands --- #KVHA:Taalonderwijs; Nederlands --- #KVHA:Taalzuiverheid; Nederlands --- #KVHA:Woordenschat; Nederlands --- Nederlands --- taalbeheersing --- taalgebruik --- taalzuivering --- * 844.6 --- 489.4 --- 81'27 --- 838.5 --- 844.6 --- Onderwijs --- Taalgebruik --- Woordenboeken --- taalbeleid --- woordenboeken --- Taal --- Nederlands 844.6 --- 475.2 --- taalonderwijs --- 104297.jpg --- Onderwijs ; woordenboeken --- Vakdidactiek : Nederlands : Achtergrondinformatie --- Nederlands - taalgebruik, taalbeheersing, taalzuivering, correctie van verkeerd woordgebruik, informatie over synoniemen --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Nederlands voor Anderstaligen --- Taalgebruik - Taalbeheersing - Taalzuivering * --- Taalgebruik - Taalbeheersing - Taalzuivering --- Néerlandais (langue) --- Normalisation. --- verklarend woordenboek --- Taalbeleid --- 456.1 --- Nederlandse taal --- 371.12 --- Taalbeheersing --- Nederlands als tweede taal --- Taalzuivering --- Taaladvies --- 370 --- NT2 --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Therapie --- Kleuter --- Geschiedenis --- Spraaktechnologie --- Dutch language - Study and teaching


Book
Woordenboek voor correct taalgebruik : oefenboek
Authors: ---
ISBN: 9030183187 9030183284 9789030183181 9789030183280 Year: 2004 Publisher: Mechelen Wolters Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

.


Multi
Le nouvel édito : méthode de français : niveau B2
Authors: --- --- ---
ISBN: 9782278066575 2278066579 9782278067305 9782278068876 Year: 2010 Publisher: Paris Didier


Book
Deal! : the bottom line of business English. Course book.
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9789033489426 9789033489419 Year: 2012 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deal! is a comprehensive pre-work Business English course for speakers of Dutch. It includes a reference book, featuring vocabulary, skills and grammar, as well as a course book, focusing on oral and written communication. This course book includes a "business boot camp" introducing learners to what's in it for Me, My Business and My World as well as 10 free-standing chapters that look at a wide range of business-related topics from corporate culture, mergers and takeovers to marketing, globalization and innovation. It features dozens of exciting, authentic and up-to-date cases on Willy Wonka and Karl Marx, Earth Hour, big business and the Fukushima earthquake, women and Mad Men, the waterless washing machine, Ben & Jerry's and Unilever, and fake Van Goghs made in China. It draws on video materials from international media and new texts from newspapers and on-line resources.


Book
Hello class! : een praktische gids voor wie lesgeeft in het Engels
Author:
ISBN: 9789462922280 Year: 2015 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoe zeg en schrijf je jaartallen in het Engels? Wanneer gebruik je wrong en wanneer wrongly? Is het to do an exercise of to make an exercise? Hoe geef je op een vriendelijke manier instructies? Wat is het verschil tussen it’s en its? Is het Engelse syllabus wel hetzelfde als het Nederlandse syllabus? Hoe vertaal je keuzevak naar het Engels? En inhaalles? En proefexamen? Hoe kun je je uitspraak van het Engels nog beter maken?Op deze en vele andere vragen geeft de praktische gids Hello Class! een concreet en helder antwoord. Dat antwoord is bovendien altijd gebaseerd op authentiek tekstmateriaal en op de realiteit van het gesproken Engels. Dat leidt vaak tot verrassende inzichten. Gebruikers van deze gids zullen vaak stoten op iets ‘nieuws’, op informatie die niet in de traditionele (school)grammaticaboeken te vinden is. En ze zullen ongetwijfeld aangespoord worden om te reflecteren over hun eigen classroom English.Hello Class! wil leraren Engels, CLIL-leraren en docenten uit het hoger onderwijs die hun opleidingsonderdeel in het Engels doceren helpen bij het verbeteren van hun taalgebruik in hun lessen of colleges.


Book
Empathisch Frans voor hulp- en dienstverleners
Authors: --- ---
ISBN: 9789462925731 9462925739 Year: 2016 Publisher: Leuven/Den Haag Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een empathisch, respectvol en professioneel contact realiseren met de cliënt: dat is waar elke hulpverlener in elk gesprek naar streeft. Dat is in je moedertaal al een hele opdracht. Des te moeilijker is het om als Nederlandstalige hulpverlener professionele gesprekken aan te gaan in het Frans. De basisgespreksvaardigheden die je bezit goed kunnen toepassen in het Frans, vergt oefening en ervaring.In dit boek gaan we aan de slag met concrete voorbeelden van hulpverleningsgesprekken en oefenen we op sleutelzinnen die aansluiten bij de basisgespreksvaardigheden. De geboden informatie en oefeningen zijn bijzonder concreet en hands-on. De dialogen zijn authentiek. Psychologen, pedagogen, sociaal werkers, personeelswerkers en opvoeders - zowel in hun opleiding als in het professionele werkveld - zullen in dit boek het nodige houvast vinden om op een klantgerichte manier en met meer zelfvertrouwen gesprekken in het Frans aan te gaan.De online oefeningen bij dit boek en 30 opnames van gesprekken zijn beschikbaar op het digitale leerplatform Sofia.

Listing 1 - 10 of 32 << page
of 4
>>
Sort by